Lär dig själv Anmälan Sagt om kurserna Sagt om Monica 21 boktips Kontakta oss Anlita en professionell copywriter

Idel lovord om distanskursen Professionell copywriter

Så här säger deltagare och diplomander från de senaste terminerna:

Vivi Lindbergh  

– Bästa kurs jag gått på länge! Utmanande och krävande. Jag är imponerad och överväldigad över mångfalden och bredden i materialet. Jag har fått verktyg för att adressera, skriva och sammanfatta mitt budskap på ett helt nytt sätt. Det har gett mig ett helt nytt självförtroende för att skriva både korta och långa texter.
Vivianne Lindbergh, Karolinska Universitetssjukhuset, Stockholm.


Anna Granlund  

– Kursen var väldigt inspirerande. Så många bra kursbrev, länkar, boktips, bra och även dålig reklam som exempel, intressanta diskussioner, trevliga kurskamrater, kul träff i Göteborg, bra feedback på kampanjer. Det jag fått mest användning av i mitt jobb är nog att försöka tänka lite mer ”outside the box”.
Anna Granlund, förlagsredaktör, Liber, Stockholm.


Johan Lenkel  

– Mycket stimulerande distanskurs och en skön förkovring i språk och form! 
Största nyttan är nog att jag fått träna på att skriva reklam och fått återkoppling "utifrån". Här på jobbet får man inte alltid den formen av återkoppling. Har också fått lite stärkt självförtroende. :) 
Johan Lenkel, kommunikatör, Länsförsäkringar, Stockholm.


Monika Sidén  

– Kursbreven har varit givande, pedagogiska och välskrivna. Bra blandning av "fakta" och sådant som ligger längre ifrån men som också kan stimulera. Väldigt bra och uppmuntande ton. Inspirerande med alla reklamexempel och att möta reklamgurus som Bill Bernbach. Det var också bra att ni tog upp storheter som Astrid Lindgren och Einstein.  Ibland har det varit stressigt att läsa alla länkar och se alla annonser.
Monika Sidén, kommunikatör/projektledare, Utbildningsförvaltningen, Stockholms stad.


Åsa Backman  

– Kursbreven och övningarna har öppnat ögonen på mig. Jag har också fått en rad verktyg i mitt skrivande som gör arbetet enklare och roligare. Kursbreven håller jämn kvalitet och ger intressant och relevant information i en bra blandning som balanserar mellan kuriosa och kunskap.
Åsa Backman, Marketing Communications, Sandvik Coromant, Sandviken.


Per Mattiasson  

– Tack för en bra kurs. Jag var hyfsad kommunikatör redan innan. Mitt mål var att lära mig att skriva med lite mer kreativ höjd. Det har jag uppnått. Jag har också blivit bättre på att bedöma det jag inte skriver själv.
Per Mattiasson, marknadschef, Stora Höga.


Eva Ödell Franzén  

– Jag har fått många starka verktyg att använda i mitt arbete. Jag har framför allt tagit till mig hur viktigt det är med det förberedande tankearbetet, att hitta idén. Kursbreven är mycket informativa och det är intressant att läsa om olika sätt att tänka kring reklamskrivande och om bakgrunden till olika kampanjer. Bra med alla länkar till konkreta exempel.
Eva Ödell Franzén, informationsansvarig, Opsis, Furulund.

– Kursen var lärorik, rolig, nyttig och packad med info som har förbättrat min skrivkonst. Känner att jag kommer ha stor nytta av detta i framtiden. Det kanske inte är omöjligt att översätta kursbreven till nihongo (japanska). Magnus Johansson, översättare, Göteborg och så småningom Tokyo.

Caroline Hansson  

– Svettigt att hinna med, annars är jag positivt överraskad av det stimulerande innehållet. Det har varit en kul, spännande och utmanande resa från start till mål.
Caroline Hansson, Kommunikatura, Lund.


Martin Pettersson  

– Det märks att det är en van reklamskribent som författat kursbreven. De säljer innehållet och är både lätta och underhållande att läsa. Känslan jag har haft efter vissa delar av kursen är att jag läst så mycket bra att jag blir nervös för att det inte ska fastna. Jag vet med säkerhet att jag kommer att gå tillbaka till kursbreven och repetera dem många gånger.
Martin Pettersson, Art Director, Findus Sverige, Bjuv.


Sandra Hvarfner  

– Tack, tack, tack för en mycket inspirerande, lärorik, insiktsfull, utvecklande och användbar kurs. Jag kommer ha stor användning av det mesta kursinnehållet. Alla småövningar var bra och de större inlämningsuppgifterna var utmanande och roliga.
Sandra Hvarfner, kursdeltagare HT09, Stockholm.


Pernilla Elmquist  

– Gillar kursbreven skarpt. Innehållsrika och inspirerande. Tycker mycket om att gå till olika länkar, och det känns som en föreläsning.
Pernilla J Elmquist, copywriter/journalist/manusförfattare/regissör,
Tinroof Produktion, Malmö.

– Jag fick mer än jag väntat mig, eftersom de större inlämningsuppgifterna handlade om hela koncept, inte bara själva copywriting-biten. Så här i efterhand är det ganska självklart att det hänger ihop.
Maria Lavonius, projektledare Hälsinge Utbildning och egenföretagare.

Malin Haglund  

– Tack Christer och Monica för en berikande tid! Kursen var överraskande givande och har definitivt varit värt sitt pris. Den öppnar dörren till en värld som jag kan fortsätta hämta kundskap från. Jag var lite fundersam över hur det skulle fungera att läsa på distans men det gick ju galant. Det var länge sedan jag blev så fullständigt uppslukad av något. Kursbreven tål att läsas om och om igen.
Malin Haglund, Diplomerad copywriter VT09 och kommunikatör, Länsförsäkringar Bank, Stockholm.

– Kursbreven var jättebra. Jag har blivit mer medveten om copywriterns yrke. Jag har lärt mig en hel del knep och tekniker, men jag saknade övningar för digitala medier som nyhetsbrev och webb.
Jonas Schöld, VD, Cordelia Consulting, Landskrona.

Anna Björlin  

– Jag har redan fått nytta av allt jag lärt mig, när jag skriver releaser, faktablad, webbtexter etc. Eftersom jag håller på att starta ny verksamhet har jag också letat och särskilt noterat sådant som jag kan ha användning av i min egen marknadsföring.
Anna Björlin, PR-konsult, Peach PR, Sigtuna.

– Fantastiska kursbrev. De har lärt mig massor. Som jag har njutit av att läsa dem! Min man har då och då stuckit in huvudet och undrat vad jag skrattar åt.
Åse Victorin, diplomerad medicinsk copywriter och leg. läkare, Göteborg.

Maria Persson  

– Jag har inte lärt mig meningsuppbyggnadens grunder. Eller skrivit en uppsats om copywriterns ursprung och historia. Jag har däremot fått lära mig att tro på mig själv. Att våga. Jag har lärt mig att skriva till DIG. Om målgruppens behov och vad som triggar dem. Jag har förstått känslornas makt, inte ordets. Jag har även fått upplysning om att skrivandet är en liten del av hela yrket. Nyfikenhet, systematik, undersökning är andra ord som beskriver copyn mer än bara kreativitet och skriva. Jag har fått AHA upplevelser och skitigt i att vara så jävla duktig. Maria Persson, Ängelholm.

– De tio veckorna har varit lustfyllda och nyttiga. Jag känner att jag nu kanske vågar vara den som skriver och inte alltid lämna över när analys och målgruppsval är klart. Den kreativa sidan som länge legat gömd har sakta väckts till liv och nu vill jag inte gärna lämna tillbaka den.
Sara Höglund, Nordea Bank, Stockholm.

Andreas Vaktel  

– Det är lätt att tro att man efter sjunde försöket har skrivit den perfekta rubriken, innan man motvilligt byter ut ETT ord och inser att man inte ens var i näheten. Det är min största lädom från denna kurs.
Andreas Vaktel, Diplomerad copywriter VT09, AP&T, Blidsberg.

– Mycket matnyttiga kursbrev pepprade med exempel. Där finns mycket jag återvänder till lite nu och då.
Kursen är även personligt utvecklande eftersom skrivandet har att göra med vem jag är och hur jag uppfattar mig själv. Jörgen Sköld, webbutvecklare, Vetlanda.

Madelinne  

– Jag har lärt mig oerhört mycket, både om reklam och att skriva den. Känns skönt och bra att få lära sig något som jag på ett direkt och konkret sätt har nytta av. Jag har verkligen tyckt detta varit roligt och försökt suga i mig så mycket kunskap det bara gått. Det har även varit lärorikt att få ta del av vad ni övriga kursdeltagare har gjort och skrivit, era tankar och vinklingar, tack för det.
Madelinne Hemgren, Diplomerad copywriter VT09, Stockholm.

– Det här är en kurs för dig som känner barnslig glädje och lycka när en text ”sitter” och fullständigt struntar i om du jobbat i två minuter eller två dagar. Själv svek jag en dröm, om sju lager lack över ett välformat mahognyskrov och satsade mina sparpengar på kursen. Nu har jag två drömmar.
Ulf Bergström, Diplomerad copywriter VT09, Falun.

– Jag tycker kursen och diplomeringen har varit värda sitt pris. Jag har inte bara nytta av det jag lärt mig i mitt jobb som översättare. Jag kan också söka mig vidare mot copyjobb. Breven i diplomeringskursen var en bra sammanfattning av det man ska fokusera på när man tar sig an en kampanj. Det var också bra att de i något fall länkade tillbaka till tidigare kursbrev som man kunde ha nytta av att repetera.
Mikael Nilsson, frilansöversättare och Diplomerad copywriter VT09, Nilssons Ordkällare, Malmö.

– Kursbreven med ord på vägen under de tre diplomeringsveckorna fick många pusselbitar att falla på plats. De gav en bra sammanfattning av hela den föregående 10-veckorskursen, vilket de som inte diplomerar sig går miste om. Diplomerad copywriter VT 2009 från Stockholm.

Gretel Bill  

– De verktyg som jag fått till mitt alfabet är guld värda. Det har redan börjat komma in förfrågningar om jag inte kan "skriva lite" .... vilket egentligen var det jag drömde om när jag tog steget till Diplomerad copywriter. Vem vet, jag kanske blir Norrlands svar på Qvennerstedt?
Gretel Bill, Diplomerad copywriter VT09, Bräcke.



Nerina Bersán  

– Mitt mål var att få mer tyngd när jag skulle starta eget och där har kursen fyllt sin funktion. Har redan fått uppskattad text av första kunden ... and it feeeeels gooood!
Nerina Bersán, Diplomerad copywriter VT09, Nerinas Idé&Textproduktion, Avesta.


– Jag älskar kursbreven. Min man hatar dem. Likaså barnen. Under det heliga fredagsmyset med familjen sitter jag med kursbrev, block och penna. Lördagskvällar likaså. Och vardagskvällar också förstås. Jag är som uppslukad. Min kärlek till orden var stark redan innan. Nu är jag helt såld. Jag skriver texter på ett nytt sätt. Jag överraskar kollegor och kunder med annorlunda infallsvinklar.
My Lieberman, Diplomerad copywriter HT08, Norrköping
  Liebermann

– Jag har just fått mitt drömjobb som copywriter på en reklambyrå. Jag tror att copykursen bidrog till att jag norpade tjänsten framför näsan på alla andra. Diplomerad copywriter VT 2008 från Göteborg.

Ninja Claesson  

– Jag tycker att det har varit en fördel att studera till copywriter på distans, det gav ett helt nytt sätt att hitta sin kreativitet. Hur man kommer åt den och använder den på rätt sätt. Utbildningen har inte bara gett mig klarhet i att tänka som en copywriter, den har också utvecklat allt runt omkring. Att våga skriva, att vara noggrann, att planera sitt skrivande och framförallt: Att inte hämma sin egen kreativitet, men att ändå lära sig att tygla och styra den i rätt riktning.
Ninja Claesson, Diplomerad copywriter VT09 och SEO-tekniker, Borås.

– Bra och lärande kurs med intressanta kursbrev. Jag reflekterar mer över mitt skrivande nu.
Andreas Nilsson, designer, Imendio AB, Göteborg.

Marcus Magnusson   – Jag har känt mig oerhört inspirerad under hela kursens resa. Jag har fått många handfasta tips och råd. Nu stannar jag ofta upp och tänker mig för en extra gång och reviderar det jag gjort då jag kommer att tänka på något klokt från kursbreven. Så en hel del har fastnat trots mitt teflonminne hi hi.
Anja Schauerte, marknadskommunikatör, Åseda.

– Tyckte att det mesta var intressant och matnyttigt. En annons som jag gjorde som övningsuppgift under kursen, kunde jag till och med använda i mitt jobb. Christine Svensson, Marketing Executive, Göteborg.

– Jag gick grundkursen 2005 och har haft stor nytta av den i mitt dagliga jobb med nyhetsbrev, webbnotiser, faktamaterial, pressmeddelanden, trycksaker, annonser, kampanjer, presentationer etc. Jag känner mig idag i högre grad som en professionell skribent och är mer säker i min roll.
Niclas Holmqvist, Diplomerad copywriter HT08, Helsingborg.

– Kursen som helhet var bra. Även diplomeringsbreven tycker jag gav mycket. Däremot passar det inte riktigt mig att läsa på distans. Jag föredrar klassrummet. Kursdeltagare HT08 från Stockholm.

– Väldigt trevliga kursbrev. Bra längd, vettigt innehåll. Jag har tagit till mig mycket.
Jimmy Håkansson, diplomerad copywriter HT08, Teliasonera Sverige AB, Göteborg

– Jag kan helhjärtat rekommendera kursen (och har redan gjort det). Min motivering: Ger allt du behöver för en framtid som reklamskribent, typ. Diplomerad copywriter VT 2008 från Stockholm.

-- Kursens inledning var en riktig ögonöppnare. Uppgifterna var lagom kniviga och roliga och kompletterade varandra bra. Den första var rolig, den andra nyttig och den sista utmanande. Det blev en användbar samling arbetsprover som jag använde flitigt när jag sökte jobb. Lena Zetterberg Björk, copywriter, Stockholm.   Lena Zetterberg Björk

– Det är ovärderligt att kursen ges på distans. Jag satt på kvällarna när min bebis gått och lagt sig. Omfattningen och upplägget med 4-5 sidor om dagen är bra. De dagar jag kände mig inspirerad tjuvläste jag kommande dagars kursbrev. Jag gillade speciellt de belysande reklamexemplen. Det var också kul att läsa om hur olika kampanjer kommit till. Och om olika personligheter som skapat bra reklam. Skönt att se att alla kreatörer inte är stöpta i samma form!
Linda Persson, medicinsk skribent och diplomerad copywriter VT 2008, Göteborg.

Cattis Lindskoog   – Genomgående hög kvalitet på kursbreven. Bra, roligt och intressant innehåll. Den kreativa briefen – att sätta ramar – har jag haft mycket nytta av. Övningsuppgifterna var bra, men jag saknade det bollplank som man normalt har av en AD när man tar fram en kampanj. Catharina Lindskoog, copywriter och kursdeltagare HT 2008, Ystad.

– Väldigt givande, roligt och intressant! Men ibland blev det för mycket under alltför kort tid. Jag hade velat njuta mer av alla underbara kursbrev och alla "levande" exempel från både nutid och histora.
Vivian Tengberg, English Copywriter, Göteborg
.

– Kursbreven har var intressanta och lärorika. Jag har idag en referensram och metoder för att skriva reklamtexter och väldigt många bra och konkreta exempel på hur man ska och inte ska skriva.
Erik Toresson, diplomerad copywriter & lead designer, Göteborg.
  Erik Toresson

Monika Thell   – Jag kommer att ha nytta av det mesta från kursen i mina uppdrag. Bra mix av givna och valfria övningsuppgifter och styrning mot olika medier.
Monika Thell, diplomerad copywriter och egenföretagare, Avviamo, Stockholm.

– Kursupplägget var mycket inspirerande och tilltalade mig. Jag kan direkt använda mig av det jag lärt mig. Både när jag skriver själv, när jag bedömer andras texter och inte minst när jag försöker inspirera mina närmaste arbetskamrater att tänka på visst sätt när de ska lösa en uppgift. Enda problemet var tiden - som inte ville räcka till. Agneta C Andersson, diplomerad copywriter VT 2008, Stockholm.

– Innehållsrik kurs i lagom tempo. Mycket bra kursbrev, precis lagom långa och fyllda med bra länkar och tips om vidare läsning.
Lars Edström, kursdeltagare VT 2008, Norrköping
.
  Lars Edstrom

– Jag hittade precis vad jag sökte: ett tydligt hands on-perspektiv med precis lagom mycket teori. I jämförelse med exempelvis MKV 0-40 p som var minst lika givande men samtidigt oerhört teori-tung var denna kurs bra mycket bättre.
Johannes Persson, Technical Writer, Kompetent.nu, Nittorp.

Copywriter Fredrik Alquist   – Jag har packat min ryggsäck med matnyttig kunskap. Kursbreven har ett personligt och mycket varmt tilltal som verkligen stimulerar och väcker skrivlusten. Breven har varit lagom långa för att jag ska hinna med att läsa dem under veckorna. Blandningen av äldre och nutida exempel och teori är också bra.
Karl Hjalmarsson, diplomerad copywriter, Örebro.

– An extremely valuable experience. As a relatively new copywriter, it feels an important stage in my development to take a step back from the day-to-day job and get a fresh injection of inspiration, knowledge, feedback, perspective... pretty much everything I wanted to get from the course. All that's helped by the fact that the course was well-structured, comprehensive and (most importantly) could be paced exactly as I wanted. Simon Copley, copywriter, Sandberg Trygg, Göteborg.

– Oerhört roligt och givande. Har fått en insikt i att se text och bild ur ett nytt perspektiv. Kursmaterialet har blivit min nya bibel!
Erica Callerholm, diplomerad copywriter VT 2008, Uppsala.
  Ewelynn Mårdh

– Bra kurs. Lärorik. Jag har framför allt utvecklat samspelet mellan bilder och text.
Kursdeltagare VT 2008 från Göteborg.

– Kursen var bra, med lagom många uppgifter och lagom nivå. Mr Write, Eskilstuna.

Helen Jansson   – Bra kursbrev och givande övningsuppgifter. Jag har fått många aha-upplevelser och tänker på ett mer strukturerat sätt nu när jag skriver.
Helén Jansson, diplomerad copywriter VT 2008, Target Communication, Ekeby.

– Jag har fått en stabil grund att bygga min framtid på. Kursen gav mig självförtroende, glädje och insikten att det inte är så svårt, bara man tycker det är KUL.
Matz Olsson, diplomerad copywriter, DaySee, Åland.

– Distanskurser gillar jag, har gått en tidigare från Berghs. Jag kan jobba med kursen när jag vill och var jag vill. Kursbreven har varit bra, lagom långa och kul att läsa. Inget långtråkigt och meningslöst. Och klassrummet är alltid kul att gå in i och läsa.
Eva Werneholm, Redaktionen för Digitala Kanaler, TeliaSonera Sverige, Farsta.

– Jag är nöjd. Nej förresten, jag är mycket nöjd, men eftersom kursen lärt oss att inte smycka språket med för mycket värderingar, bryter jag här mot en regel med mitt mycket!
Ewelynn Mårdh, diplomerad copywriter, Madeira, Portugal.

– Det har varit en resa fullspäckad med goda råd, nya insikter och nyttigheter i komprimerad form. Jag har fått användning av flera saker, framför allt har jag blivit påmind om olika fallgropar man kan hamna i. Diplomerad copywriter HT 2007 från Göteborg.

– Kursen har gett mig nycklar till många nya dörrar. Det har varit utmanande och intressant att jobba med uppgifter från helt andra branscher än där jag jobbar idag. Givande med så stor variation bland oss kursdeltagare, både åldermässigt och branschmässigt. Även seminariedagen när vi träffades var mycket givande.
Eevaliisa Edfjäll, projektledare, diplomerad copywriter, Orion Pharma, Stockholm.

 
Copywriter Fredrik Alquist

– Tack för de tio veckorna! De gav mig mycket. Jag vet nu att copywriter är det jag vill jobba som. Kursdeltagare HT 2007 från Askim.

– Kursen har varit en ögonöppnare. Alla kursbrev har gett spännande aha-upplevelser.
Hannah Nyberg Sundqvist, webbredaktör, Göteborg.

– Bra med webbaserade kursbrev. Även om idén bygger på att man gör ett varje dag är det bra att kunna gå tillbaka och göra saker i efterhand (eller igen) när man har tid.
Per Lagerström, Kommunikation och massmedia, Mälardalsrådet.

Ewelynn Mårdh   – Det har varit inspirerande och roligt. Kursbreven håller mycket hög kvalité och är lärorika och underhållande att läsa. För en person som avskyr flum är det en välsignelse att kursbreven är så konkreta och praktiskt tillämpbara. Mest värdefullt är nog att mitt självförtroende ökat i takt med att jag fått bra kritik.
Tor Lemhag, diplomerad copywriter och VT09 färdig student på Berghs Reklam art copy-linje.

– Kursmaterialet var mycket intressant och stimulerande. Nu kommer jag att försöka stanna upp och tänka ett steg längre innan jag drar igång att skriva. Och när jag skrivit, gå in och korta ner.
Johan Hoffman, copy och projektledning, Hoffman Adaptive, Skövde.

– Jag känner mig mer än nöjd med min kurs – det var verkligen en resa.
Janne Persson, kreatör och diplomerad copywriter, Järfälla.

– Upplägget med distans passade mig illa. Fick svårt med tid över... Behöver nog fysiskt sitta i ett klassrum. Information Manager, Sunne.

– Kursen har gett mig perspektiv på kommunikation ur fler synvinklar än jag hade tidigare. Personligen känner jag mig också mer avslappnad.
Fredric Alqvist, kreatör, Stockholm.
 

– Att copywriting kan vara roligt hade jag på känn, men att det är sååå roligt var en trevlig överraskning. Jag har lärt mig massor av Christers lärorika, inspirerande och tankeväckande kursbrev. (Det har varit mycket att sortera in i hjärnan.) Anders Lundgren, f.d. ekonom, nu copywriter i Göteborg.

– Jag tycker jag blivit mer specifik och konkret i mina texter och försöker i alla fall få bort alltför mycket abstrakt lull. Dessutom har jag sett en hel del exempel på olika sätt att lägga upp texterna som blivit som en liten verktygslåda. Kursdeltagare HT 06 från Jönköping.

– Kursbreven var grymt bra, hade de varit böcker hade jag köpt hela bandet!
Anders Ericsson, copywriter, Västerås.

– Det är otroligt lärorikt att se hur andra löst samma övningsuppgift, vare sig det är framgångsrikt eller flopp. Jag har också lärt mig att ta på mig någon annans glasögon när jag ser på mina
egna texter och idéer – vem är det jag skriver för och vad vill jag åstadkomma? Kursdeltagare från Sundsvall.

– Kursen har personligen och yrkesmässigt gett mig vänner, inspiration, ett resultat och en bra magkänsla. Sara Svensson, marknads- och försäljningskoordinator, Stockholm.

  – Jag kan helhjärtat rekommendera kursen för alla som är intresserade av säljande text. Rakt på sak, komplett och otroligt inspirerande. Kursbreven var fantastiska. Teori varvades med oräkneliga citat, anekdoter, praktiska tips, annonser, texter, filmer och ljudfiler. Jag masskonsumerade reklam och njöt av varenda sekund. Övningsuppgifterna var lika stimulerande.
Mattias Sjöstrand, f.d. jurist, idag diplomerad copywriter med egen reklambyrå.

– Distanskursen som helhet var väldigt intensiv, omfattande och heltäckande. För mig som heltidsarbetande mellanbarnsförälder var det väl tufft emellanåt. Men ledorden konkret, koncis och konsekvent har både personligen och yrkesmässigt fått mig att reflektera mer över ords valörer, vikten av att värdera varje formulering. Stefan Persson, journalist/copywriter, Ordbyrån Reservoar, Malmö.

– Roliga, intressanta exempel. Jag har redan nyttjat flera av mina nya kunskaper i mitt jobb. Framför allt så har "skrivrädslan" släppt. Marianne Segerlund, informatör, Luleå.

– Kursen har givit mig mycket inspiration till att arbeta vidare med det jag gör. Alla brev har givit mig något för stunden och vissa glömmer jag aldrig. Framförallt har jag lärt mig att se mig omkring och lära mig av vad andra gör och säger. Det ger både inspiration och – varningar om hur man inte ska göra.
Erika Moll, skribent/manusförfattare, Bergkvist Reklamfoto, Sundsvall

– Kursen har fått mig att se mitt skrivande på ett helt nytt sätt. Jag har även fått mer självförtroende som gör att jag vågar skriva det jag vill, lita på min känsla. Jag var väldigt rädd i början över vad alla andra skulle tycka om det jag skrev, att det var dåligt. I slutet var jag stolt över det jag hade åstadkommit. Jag kan nog jag med.
Anna-Karin Jeppsson, marknadsassistent, Branäs Fritidscenter AB, Branäs.

– Mycket bra och snajsiga föreläsningsbrev. Bra disponerade och lättlästa, men med mycket nyttig information. Roligt med dagens citat och att grunderna och teknikerna illustrerades med exempel under hela kursen. Inspirerande har det varit. Och lärorikt. Och roligt. Och jobbigt.
Christofer Lann, copywriter, Start Communication, Göteborg.

– Jag blev lika glad varje dag för alla kursbrev, överraskad blev jag ofta. Kursbreven har varit lätta att ta till sej och lätta att hitta (strukturen är bra) när man vill gå tillbaka och läsa om nånting. Det var också oerhört lärorikt att läsa de andras uppgifter med en penna i handen och se hur de hade jobbat.
Pi Leibertz, en-mans-inhouse-byrå på Jacson of Scandinavia, Vollsjö.
 

– De stora skrivövningarna gav mig mest. Dock är de små veckoövningarna bra för att snabbt knattra in en text och få igång idéflödet. Johan Hoffman, copy och projektledning, Hoffman Adaptive, Skövde.

– Mycket att ta till sig, men samtidigt blev det ett bra flyt med ett kursbrev om dagen. Jag har direkt kunnat använda en del av det vi lärt oss för att rensa upp och fräscha upp gamla texter. Och jag har fått bort "utropsteckensjukan" här på jobbet. Linda Sahlén, kreatör, 59an Reklam, Sandared.

– Mycket bra kurs! Jag har direkt kunnnat använda det jag lärt mig i marknadsföringen av banken. Amanda Vesterström, marknadsförare, Roslagens Sparbank, Norrtälje.

  – Jag har lärt mig massor, repeterat en del, fått många bra övningar och frossat i inspiration. Heldagen på stockholmen var kanon. Jag har fått mer input, totalt sett, än jag någonsin vågat drömma om.
Qarin Bodin, diplomerad copywriter, circuscom.se, Göteborg.

– Jag vill tacka för en bra kurs, även om jag är lite missnöjd med mig själv för att jag inte hunnit med som jag hade tänkt. Men jag har fått mycket att fundera på! Åsa Hovrell, copywriter, Växjö.

– Jag har fått massor av nya kunskaper. Främst när det gäller hur man ska planera sin text.
Kursdeltagare VT06 från Malmö.

– TACK för dessa tio veckor som känns som fyra. Det har varit en fröjd och värt varenda krona att få ta del av den långa erfarenhet som finns bakom kursbreven och feedbacken. Karin Holm, Sita, Malmö.

– Grymma kursbrev! Självförtroendebringande. Skön stämning – skrivlusten har laddats. Positivitet och glädje. En kurs i marknadsföring lika mycket. Streetsmartness. Även en viss historik och allmänbildning. Har blivit inspirerad att jobba med att skriva på olika plan. Niklas Persson, Sävsjö.

– Bra bredd och mycket inspirerande. Det syns i mina texter numera.
Joanna Olsson, copywriter, Göteborg.

Och så här säger kursdeltagarna från tidigare terminer:

  – Kursen var mycket praktiskt inriktad och det gillar jag skarpt. Jag sökte handfasta råd för att bli en skarpare och effektivare copy och det tror jag kursen lyckats med. Bäva månde konkurrenterna!
Ann-Catrin Klint, diplomerad copywriter, Klint Copywriting, Göteborg

– Kursen var bra, kursbreven höll jämn och hög kvalitet. Mediet (diskussionsforum via internet) öppnar upp för mycket samröre mellan eleverna.
Klas Holmlund, überlancer, Klas Inc, Stockholm.

– Det är inte allra mest tekniken i skrivandet som utvecklats hos mig. Snarare har metodiken för att spruta idéer hamnat på plats. Och den viktiga urskiljningsblicken för att såga halvbra försök.
Paula Eklund, copywriter, Mädchen Kommunikation, Göteborg

– Roligt och inspirerande. Bra med feedback och konkreta förslag till förbättringar.
Webbredaktör i Stockholm, HT05.

– Lagom nivå. Lagom takt. Kursen har absolut gjort mig till en mer medveten skribent. Största lärdomen är "skala bort och renodla". Kursdeltagare HT05 från Malmö.

– Eftersom jag brinner för att skriva har denna kurs varit mycket givande och gett mig ett bra underlag för att gå vidare som copywriter. Kursbreven har varit både instruerande och inspirerande. Veckoövningarna har satt hjärnan i arbete. Jag skulle vilja haft ännu mer.
Carl Plogbäck, egen företagare, Stockholm.
 

– Fantastiska kursbrev. Staffan af Kleen, Kleen´s Byggnadsvård i Jämtland AB.

– Tack för en otroligt trevlig, lärorik, spännande och välstrukturerad kurs. Lyckat med uppdateringar i materialet, till exempel om Kate Moss och H&M-reklamen. Det märks att kursen inte bara är förtryckt. Jacob Dygéus, Visby.

– Förväntningarna på kursen har både infriats och överträffats. Alla övningarna var givande, likaså handledarens och kursdeltagarnas feedback.
Mikael Bergström, projektledare, Bergström & Sund Reklambyrå, Stockholm.

– Ett härligt utbildningsmaterial. Jag gillar att arbeta ensam med saker och ting och tycker att distansutbildning är bra. Inspirerande att läsa och lära sig nya saker dag för dag.
Helene Brandt, Webbyrån Karamell, Göteborg.

  – En underbar och för mig väldigt utvecklande copykurs.
Lars Fransén, Art Factory Sweden, Rottne.

– Välskrivna, underhållande och lärorika brev. Min vänstra hjärnhalva har fått något av en kreativ chock de senaste tio veckorna. Kursen blev bara mer och mer intressant ju längre den gick och desto djupare den kom. Egen företagare i Stockholm.

– Överlag bra och intressant. Gillar att det fanns gott om exempel på både bra och dålig reklam.
Christina Jägare, frilansskribent, Stockholm.

– Kursen är fantastiskt bra och intressant. Önskar bara att tajmingen hade varit bättre för min del. Kursdeltagare på inhousebyrå i Stockholm.


Övertygad? Då kan du enkelt anmäla dig här och nu.
Läs annars vad ytterligare 82 kursdeltagare sagt om distanskursen:


– Underbart bra. Henri Pagot, informationschef Reklamförbundet, Stockholm.

– Jag har skrattat, slitit mitt hår, stampat i golvet av frustration, sprudlat av kreativitet och varit totalt uppslukad. Och jag har lärt mig massor!
Pernilla Råstedt, marknadskommunikatör, Lundbergs Produkter, Nyköping.

– Kursen har vida uppfyllt mina förväntningar, och jag hade höga sådana eftersom mina kollegor som tidigare gått den varit så positiva. Jag har lärt mig nya arbetsmetoder och sätt att tänka som jag helt säkert kommer att ha nytta av. Gabriella Westin, Redaktionen för digitala kanaler, Stockholm.

– Det har varit oerhört lärorikt och nyttigt att få en massa teori + praktik. Jag kan inte säga att jag tycker att något kursbrev borde strykas. De dagliga citaten har också varit kanon!
Copyassistent på reklambyrå i Göteborg.

– Kursen var mycket bra och jag kan absolut rekommendera den till andra som vill utvecklas som skribenter. Jag kan med säkerhet säga att jag blivit en mer reflekterande reklamskribent och jag hoppas att bibehålla den attityden. Lena Jasslin, projektledare och skribent, Jasslin Ordidé, Kävlinge.

– Det fanns en hel del matnyttigt i kursbreven. Bra med länkar till olika exempel. Bra också med olika teman. Kursdeltagare i Sollentuna, VT 2005.

– En lärorik, inspirerande, intensiv och rolig kurs!
Tommy Steiner, teknikinformatör, copywriter DIHM, Göteborg.

– Inpirerande att fortsätta jakten på att ständigt bli bättre. Samtliga kursbrev var från min kunskapshorisont bra och utmanande. Rune Rosenqvist, Dentalfakta, Billdal.

– Kursbreven var genomgående lättlästa, givande, gav många nya impulser och värdefull kunskap om reklam och reklamhistoria. Det digra materialet håller nu på att sjunka in för att sakta men säkert komma till uttryck i mitt dagliga värv. Kursdeltagare i Linköping.

– Allt har varit mycket bra och lärorikt och gett mig kunskaper som jag hoppas har bitit sig fast på ett eller annat sätt. Johnny Billinger, Competence Reklam, Osby.

– Välskrivet, kryddat med känsla och humor. Pedagogiskt tilltalande med konkreta exempel.
Mathias Styf, copywriter, Göteborg.

– Lagom avvägning mellan inspirationsgivande text och övningar och rent teoretiska, handfasta "regler". Exemplen till texterna har varit klockrena. Verkligen. Cecilia Carlström, Johanneshov.

– Jättebra kursbrev! Nyttigt att uppdatera sina kunskaper inom marknadsföring.
Copywriter på reklambyrå i Göteborg.

– Uppgifterna har varit bra och varierande. Roliga ämnen där man har haft möjlighet att leta fakta på egen hand. Jättebra med hårda deadlines – så man verkligen får känna prestationsångesten flåsa en i nacken. Hans Malmberg, Wasabröd, Karlstad.

– Kursen har helt klart gett mig ny inspiration i mitt skrivande.
Malin Wiklund, copywriter och projektledare, Strike reklambyrågrupp, Örnsköldsvik.

– Jag är mycket nöjd. Det känns som jag har lärt mig en hel massa och jag vet att det har varit en utmaning, och jäkligt roligt, att ta sig an övningarna.
Niclas Holmqvist, redaktör och copywriter, Helsingborg.

– Lärorikt och kul har det varit. Viktigaste lärdom? För min del att jag måste bli koncisare ...
Inge Josephson, redaktör, Stockholm.


– Tack för en mycket bra kurs. Jag som inte är skolad copywriter/skribent var verkligen i behov av ett ramverk. Jag har slukat allt och känner att jag har kött på benen. Det har redan gett resultat =)
Joakim Carlsson, redaktör, Göteborg.

  – Kursen var värd sina pengar, men jag hade gärna haft mer tid på mig.
Lotten Hellström, Citat AB, Göteborg.


Mogen för beslut? Då kan du enkelt anmäla dig här och nu.
Fortsätt annars att läsa vad tidigare deltagare sagt om distanskursen:


– Jag har sparat kursbreven i en pärm för att de är så bra. Ni har gjort ett fantastiskt jobb med att få med det väsentliga OCH det ROLIGA i varje kursbrev. Lotta Sallnäs, Saltsjöbaden.

– Jag gick distanskursen hösten 2003 och har haft mycket glädje av den sedan dess. Den positiva förändringen för min del är att jag idag känner mig trygg med min marknadsföring, förstår vikten av den och inser numer att den är och får ta en stor del av min arbetstid i anspråk.
Hans Alm, frilansfotograf, www.22.tango.se

– Före kursen skrev jag mer på känn, hoppades och trodde att det skulle funka. Även om skrivande är ett ständigt lärande, vet jag idag oftast varför jag väljer eller provar vissa sätt att formulera mig och uttrycka mig på. Det har jag haft stor nytta och glädje av.
Staffan Huss, Enskede.

– Det har varit en värdefull tid. Och stimulerande! Veckorna gick med blixtens hastighet. Bra kursbrev. Välskrivna, intressanta, matnyttiga. Bra spridning på övningsuppgifterna. Skulle gärna vilja haft flera! Annika Olsson, copywriter, Göteborg.

– Att få nya idéer, tips och infallsvinklar är alltid berikande. Bra respons på uppgifterna och många intressanta brev. Kursdeltagare i Uppsala HT 2004.

– Det är ett bra upplägg att ha ett kursbrev om dagen.
Lena Thaung Lindén, Stockholm.

– Mycket av den rena faktakunskapen hade jag sedan min IHR-utbildning men materialet var sammanställt på ett nytt och mycket inspirerande sätt och övningarna var bra. Jag riktigt längtade efter att få läsa nästa kursbrev. Karin Lindblom, informatör, Stockholm.

– Tack för en intressant och spännande tid. Nu känner jag mig nästan skakig i benen – Bambi på hal is som ska stå på egna ben och kolla om jag kan använda mig av mina nyvunna kunskaper.
Camilla Johansson, grafisk formgivare, Göteborg.

– Kursbreven var lagom långa, så man orkade läsa dom på skärmen. Det fanns mycket matnyttigt i dom allihopa och en hel del aha-upplevelser. Susann Andersson, Göteborg.

– Tiden har gått fort fram till kursslut och det har varit många läsvärda kursbrev. Jag har en känsla av att det kommer att födas en hel del goda idéer ur denna magnifika dokumentation. Per Danielsson, Gärdin & Persson, Östersund.

– Generös, är nog det ord som bäst beskriver kursen. En ständig ström av knep och kunskap, av gamla sanningar och nya idéer. Jag läste allt med stor iver. Klas Fritzon, redaktör, Västerås.

– Det har varit en jättebra kurs. Jag har verkligen sett fram emot att läsa breven och fundera över uppgifterna. Kursdeltagare, Solna, HT 2004.

– Lättsamt, informativt och övertygande med massor av humor och utan pekpinnar. Såg med spänning fram mot varje ny "omgång" kursbrev och kommentarer till våra inlämnade övningar.
Hans Nordin, produktchef, Malmö.

– Tack för alla inspirerande föreläsningar! Carita Forslund, Göteborg.

– Mycket bra upplägg och mycket bra innehåll. Det kommer att bli märkbar skillnad på mina texter på sikt. Claes Arvidson, Marknadskoordinator, Lidköping.

– Mycket nya kunskaper blev det. Iréne Lidén, Kolmården.

– Det märks att det är en professionell copywriter som skrivit kursbreven. En bra blandning av humor och allvar. Christian Holmgren, Göteborg.

– Nu vågar jag ta ut svängarna och blir inte fullständigt förlamad av det stora allvaret i en arbetsuppgift. Jobbet har blivit mycket enklare och roligare och jag skriver mycket bättre texter.
Britt Mari Fahlgren, informatör, Karlstad.

– Kursen har fått mig att tänka mer på varför jag skriver som jag gör och jag "killar" fler "darlingar" nu. Jag känner mig säkrare. Margreth Jonson, informatör, Göteborg.

– Jag gillade pedagogiken. Föreläsningsbreven var beroendeframkallande. Bra upplägg. Det ena byggde på det andra. En del kursbrev läste jag om flera gånger för att de var så roliga och lärorika. Camilla Calmsund, Helsingborg.

– Jag är jättenöjd med kursen, den har gett mig självförtroende i min skrivarroll. Det och regel nummer 6 håller mig lugn som en filbunke i jobbet. Henrik Johansson, copywriter, Göteborg.

– Tack för en otroligt lärorik och intressant utbildning. Jag hade gärna fortsatt några månader till :)
Fredrik Sundqvist, copywriter, Stockholm.

– Inspirerande kursbrev och bra övningsuppgifter med förankring i verkligheten. Gott om intressanta exempel och synpunkter från en rad kunniga människor i branschen. Jag önskar bara att jag haft mer tid och energi. Cecilia Larsson, Helsingborg.

– Jag vill tacka för en jättebra kurs. För alla nyttiga tips och råd och all konstruktiv feedback på mina skrivövningar. Överlag har jag bara gott att säga om kursen. Jag har blivit en bättre skribent, men vet också att jag har mycket kvar att lära. Mona Lundgren, PR officer, Perstorp.

– Det fanns aha-upplevelser i varenda kursbrev!
Annika Helsing, Malmö.

– En mycket bra kurs! Kan bara säga samma som jag säger om "fritt fall" på Gröna Lund: Det här vill jag göra igen! Monia Råholm, Bromma.

– Vad kan jag göra annat än falla in i kören av lovord till kursen, kurskamraterna och magistern?! Jag har fått lära mig en hel del som jag inte visste och uppmärksammats på saker jag inte tagit hänsyn till. Mitt säljspråk kommer i framtiden inte att vara som mitt "vanliga" skrivspråk, vilket fullkomligen översvämmas av långa meningar och bisatser. Kursdeltagare från Bromma HT 2004.

– Kursen var bra, sättet att arbeta passade mig. Jag surfade in både då och då, både på jobbet och hemifrån. Kursdeltagare från Falun HT 2004.

– Jag är väldigt nöjd med kursen.
Christina Klang-Jonasson, Stockholm.

– Kursen var genomarbetad och innehållsrik. Uppskattade att kursbreven var varierade, lite olika långa ibland, mer eller mindre krävande, innehöll småuppgifter (kunde ha varit några fler). Speciellt värdefullt var att läsa de andras övningsuppgifter med feedback - det gav mycket!
Iréne Lundström, Vuollerim.

– Kursen har varit mycket givande och inspirerande. Något jag också märker på att väldigt mycket av det jag säger till andra börjar med "På den kursen jag går så ...".
Kursdeltagare från Malmö VT 2004.

– Detta måste vara den allra bästa och mest prisvärda kursen i sitt slag! Jag är oerhört tacksam att jag fått delta i den, och jag har lärt mig massor. För att inte tala om hur mycket den betytt för min inspiration. Kalle Forsberg, copywriter och vd, Sanning, Göteborg.

– Att jag valde den här distanskursen i copy framför Berghs beror inte bara på prisskillnaden...
Stefan Lindman, Stockholm.

– Denna magiska kurs trollade fram dold talang, ny kunskap och lusten att skapa copystordåd.
Sofia Rutgård, copywriter, Stockholm.

– Jag har helt klart snappat upp ett och annat som jag kommer att ha nytta av och jag har redan hunnit praktisera en del på mina kunder. Tomas Ekholm, copywriter, Bilbo, Bromma.

– Kursen har gett mig en skön känsla av "säkerhet" i mitt jobb. Skaparvåndan har inte visat sitt fula tryne lika ofta. Agneta White, Stockholm.

– Den mest givande kurs som jag gått! Helt klart en kick i karriären och späckad med kunskap som jag kommer bära med mig för lång tid framöver. Har lärt mig massor på att läsa de välskrivna kursbreven, klickat på alla länkar och insupit alla andras lösningar på uppgifterna. Dessutom guld värt med feedbacken! Emelie Robertsson, Stockholm.

– Jag känner definitivt att jag är på väg att bli mer professionell i min roll som kommersiell skribent.
Jens Bondeson, Helsingborg.

– En gedigen och faktaspäckad kurs. Helt enkelt kanon! Jag har givetvis förbättrats i min roll som copywriter. Men det väsentliga är att jag fått en knuff i rätt riktning. Hur långt det bär är upp till mig själv. Fredrik Stjänkvist, copywriter, Malmö.

– Det är nu efteråt som jag på min kammare inser det fulla värdet av kursen... Det har varit som ett slags terapeutisk behandling i konsten att vara en helljuten människa. Jag har nyligen skrivit den bästa ansökan jag någonsin gjort till ett väldigt kul jobb, som jag vill ha. Jag vågar nästan lova att just det kommer att leda till intervju... Christina Lindeqvist, Stockholm.

– Att först tänka, skriva och skriva om sitt eget förslag och sedan se de andras sätt att lösa samma uppgift och så småningom se handledarens feedback är en grymt effektiv pedagogik.
Jens Clausen, webbredaktör, Göteborg.

– Skitbra med ett diskussionsforum. Till skillnad från i ett klassrum får man tid på sig att tänka igenom det man ska säga, och alla kommer till tals på ett eller annat sätt. Vår lärare har varit precis så engagerad som jag önskade. Charlotta Nordell, Luleå.

– Bra variation på uppgifterna och rätt hög svårighetsgrad, vilket krävde mycket självdisciplin. Mycket egen research krävdes för att kunna göra ett så bra jobb som möjligt. Det gillar jag. Allt var inte "serverat". På det sättet var det som i verkliga livet. Kursdeltagare i Kista.

– Distanskursen var mycket lärorik och mer omfattande än jag trodde innan jag började. Mest givande för mig var att jag fick anstränga mig att tänka mer än enbart text.
Nisse Ågren, Örnsköldsvik.

– Mycket bra kurs med hög inspirationsfaktor. Kursbreven tar upp intressanta och aktuella frågeställningar. David Granström, Luleå.

– Samtliga kursbrev var en höjdpunkt på dagen att läsa. Det menar jag verkligen. Vilken otrolig lärobok dessa texter är!!! Ian Hamilton, Stockholm.

– Mycket bra övningsuppgifter med reella case, vilket gör att det känns som på riktigt.
Joakim Gustafsson, Stockholm.

– Stort tack för en jättebra kurs! Jag känner mer än någonsin att jag vill jobba med att skriva reklam.
Ylva Andersson, technical writer, Sundbyberg.

– Bra, stimulerande och hög kvalitet!
Bettina Jagorstrand, Malmö.

– Jag kan inte sluta att berömma kursbreven. De var kort sagt kanoners.
Oskar Roth, Uppsala.

– Förutom rena konkreta övningar med konstruktiv feedback som både lyfter och utvecklar varje individ, har pedagogiken varit rent lysande. Steg för steg berättar kursbreven på ett mångfasetterat sätt om skrivteknik, kommunikation och marknadsföring. Vi har fått lyssna, betrakta, läsa och se på massvis av verkliga exempel. Kursmaterialet är minst sagt imponerande.
Gunilla Nilsson, Göteborg.

– Kursen var mer givande än jag trodde. Föreläsningarna i kursbreven kändes genomtänkta och gav mycket, mycket. Jag har kommit otroligt mycket längre på vägen till ”en mer medveten och reflekterande reklamskribent”. Karin Johansson, Uppsala.

– Kursbreven är bra. En komprimerad version av det essentiella. Slipper läsa 10 andra böcker själv för att få samma innehåll. Mats Eklöf, Stockholm.

– Det var en bra variation på breven, även de som var lite utanför ämnet. De behövs också. Alla övningarna var bra och nyttiga på sina sätt även om en del kändes tröga att komma igång med. Radioreklamen var en personlig favorit. Annelie Blomstrand, Stockholm.

– Tack för musiken, sången och skratten. Fastän det har varit en distanskurs tycker jag ändå att vi har fått en bra klasskänsla. Speciellt mötet i Stockholm var mycket trevligt.
Nils Johansson, Hisings Backa.

– Jag, snörvel, är ju ingen talare, men jag skulle ändå vilja säga några ord: Tack som fan för denna resa rakt in i ordens hjärta. Jag skulle främst vilja tacka magister Christer som skrev detta fantastiska manus och också regisserade. Utan hans speciella känsla för ord hade inte detta varit möjligt. Tack också till produktionsbolaget som med stor entusiasm lyckades ro detta projekt i hamn. Tack också till alla mina medspelare. Det har varit spännande att se era olika tolkningar av manuset. Ni bjöd verkligen upp till dans. Tack för en mycket lärorik tid. Hans Alm, Stockholm.

– Kursen blev bättre än jag tänkt mig på nästan alla plan. Särskilt i den meningen att den var oerhört konkret och personlig. Isabel Bernström, Stockholm.

– Kursbreven var mycket bra. Lättsamt och pedagogiskt med länkar till åskådningsmaterial av olika slag. Över förväntan! Olof Konnebäck, Alingsås.

– Jag är väldigt nöjd med kursen och fick många aha-upplevelser. Anna Asplund, copywriter, Stockholm.

– Kursbreven var väl genomarbetade och mycket bra. Lagom längd. Tekniken "Klicka här" var både bra och jobbig, men vinner i längden. Kursbreven hade blivit otroligt uppdelade och sönderhackade av en massa bilder överallt.
Emelie Lindgren, copywriter, Östersund.

– Kursen var helt klart över mina förväntningar -- och de var ganska höga. Många av kursbreven hade karaktären av intressanta föreläsningar som grep tag i mig och utvecklade mig både på djupet och bredden. Tack för dem! Staffan Huss, Enskede.

– Alla kursbrev var en njutning att läsa. Samtliga gav mig någon form av aha och även ha ha ibland.
Madeleine Weise, Nacka.

– Kursen överträffade mina förväntningar i djup och bredd. Under kursens alla veckor finns inget som jag upplevt som negativt eller mindre proffsigt. Den enda jag varit irriterad på är mig själv för att jag inte har lagt ner tillräckligt med tid och energi vad det gäller en del övningsuppgifter.
Eva Nordström, Kalmar.

Anmäl dig här och nu. (klicka).

Nog med skryt och skrävel. Nu är det hög tid att du kommer till skott och tar chansen att höja din nivå på reklamskrivande. Vänta inte för länge med att anmäla dig. Då får du kanske stå där med din obeslutsamhet och ... skägget i brevlådan och ... lång näsa. Och hur kul är det?

Har du fortfarande ruelser och svårartad beslutsångest? Då är du välkommen att ringa och prata direkt med din blivande handledare Monica Rogstadius på 070-413 98 14.

Läs också vad tidigare deltagare och diplomander säger om Monica och Christer.









Alster Marknad och Reklam     Grevgatan 43     114 53 Stockholm
070-413 98 14     monica@alster.nu